null

Rozbudowa metra warszawskiego

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Zdjęcie. Stacja Młynów. Ściana od strony torów wyłożona granatowymi panelami. Po środku ściany okrągły neon z napisem Młynów. Na torach stoi pociąg metra. Peron wyłożony kremowymi płytkami. Na peronie dwa filary i okrągły podest, na którym można usiąść.

Podziemna kolejka połączy kolejne dzielnice, co znacząco ułatwi szybkie i sprawne poruszanie się po stolicy. Ruszyły już prace nad III linią metra.

Mieszkańcy Warszawy mogą korzystać z całej I linii metra o długości 23 kilometrów z 21 stacjami, która łączy Ursynów z Bielanami, a także z niemal13-kilometrowej II linia metra z 13 stacjami, która docelowo połączy Bemowo z Targówkiem. Drugi etap rozbudowy tej linii kolei podziemnej potrwa do 2023 r. W efekcie zbudujemy 12,5 km nowej trasy. Oprócz tego w planujemy również budowę III linii metra, z Pragi-Południe do centrum, a następnie z Ochoty na Mokotów. W pierwszym etapie III linia będzie łączyła Stadion Narodowy i Gocław. Ma skomunikować Gocław, Grochów i Kamionek.

Wnętrze pustego pociągu metra na stacji Ulrychów przeznaczonego do jazdy testowej. Czerwone krzesełka i żółte poręcze
Zobacz galerię (4 zdjęć)
Prezydent ms.t. Warszawy, Rafał Trzaskowski na stacji metra Ulrychów w otoczeniu przedstawicieli metra warszawskiego ubranych w odblaskowe kurtki z napisem: metro warszawskie
Prezydent ms.t. Warszawy, Rafał Trzaskowski na stacji metra Ulrychów w otoczeniu przedstawicieli mediów.