null

Przyszłość edukacji w czasach sztucznej inteligencji

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Kobieta w jasnym garniturze trzyma mikrofonem i stoi przy mównicy przed publicznością siedzącą na krzesłach.
Wiceprezydentka Renata Kaznowska podczas letniego seminarium dla kadry oświatowej | Autor: UM Warszawa/S. Pulcyn

Jak AI wpływa na nasze relacje, zaufanie, prywatność czy poczucie bezpieczeństwa? Jak korzystać z tej rewolucyjnej technologii w pracy na lekcjach? O tych i innych zagadnieniach związanych ze sztuczną inteligencją rozmawiali przedstawiciele warszawskich szkół, które uczestniczą w projekcie „Wars i Sawa”.

Wydarzenie odbyło się 28 maja br. w Centrum Nauki Kopernik, gdzie wśród eksponatów wystawy „Przyszłość jest dziś” znajduje się cała rodzina robotów, z których większość oparta jest na generatywnych modelach AI.

Uczestnikami seminarium była kadra nauczycielska i dyrektorska z placówek należących do warszawskiej sieci szkół wspierających uzdolnionych w ramach miejskiego projektu „Wars i Sawa”.

Każde z naszych spotkań jest impulsem do poszukiwania innowacyjnych sposobów nauczania oraz tworzenia niestandardowych form i metod pracy z uzdolnionymi dziećmi. W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie nauczania staje się coraz bardziej perspektywiczne. Dlatego warto dowiedzieć się, jak AI wpływa na edukację i kształtuje naszą rzeczywistość oraz, jak jeszcze lepiej przygotować naszych uczniów i uczennice do przyszłości, która niewątpliwie będzie coraz bardziej zdominowania przez tę technologię – podkreśliła Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy podczas spotkania w Centrum Nauki Kopernik.  

Przedstawiciele szkół uczestniczący w warsztatach nt. sztucznej inteligencji poznali m.in. praktyczne metody wykorzystania tej technologii w pracy uzdolnionymi uczniami i uczennicami oraz wysłuchali wykładu jednego z najlepszych specjalistów w zakresie generatywnych modeli AI w edukacji.

Seminaria „Wars i Sawa” organizowane są dla przedstawicieli warszawskich placówek, które w ponadstandardowy i systemowy sposób wspierają talenty swoich uczniów i uczennic, odbywają się od 2011 roku. Obecnie do sieci szkół wspierających uzdolnionych należy 213 warszawskich placówek.

Projekt powstał dzięki współpracy Centrum Nauki Kopernik, samorządowej placówki doskonalenia nauczycieli - Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych Szkoleń (WCIES) oraz Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy.