Trwa przebudowa obszaru Śródmieścia obejmującego ulice: Jasną, Sienkiewicza, Złotą i Zgoda. Zarząd Dróg Miejskich, wspólnie z Biurem Zarządzania Ruchem Drogowym, Strażą Miejską oraz Policją wprowadza zmiany, które zmniejszą niedogodności wynikające z prac w centrum miasta.
Przebudowa kwartału ulic w ścisłym Śródmieściu to część projektu „Nowe Centrum Warszawy”. Po pierwszych tygodniach prac i obserwacjach sytuacji na tym obszarze, rozpoczęło się wprowadzanie korekt w czasowej organizacji ruchu.
Łatwiej na Sieniewicza i Moniuszki
Na skrzyżowanie ulic Marszałkowskiej i Sienkiewicza zostały skierowane osoby kierujące ruchem, co pomaga w jego rozładowywaniu.
A już w najbliższych dniach podejmiemy dodatkowe działania. Nastąpi wydłużenie godzin pracy osób kierujących ruchem do godzin wieczornych, tj. do 20:00-21:00. Planujemy też kolejne zmiany w organizacji ruchu. Ich celem jest zmniejszenie napływu aut, które nie muszą wjeżdżać w obszar objęty pracami w rejonie ul. Złotej i Zgoda – wyjaśnia Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
Zmiany będą polegały na:
- wykonaniu prawoskrętu, który umożliwi łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Sienkiewicza;
- wprowadzeniu pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ul. Jasnej z ul. Sienkiewicza dla kierowców wyjeżdżających z kwartału;
- wykonaniu na ul. Jasnej na skrzyżowaniu z ul. Świętokrzyską jednego (zamiast dwóch) pasa wjazdu w kwartał;
- odwróceniu kierunku ruchu na ul. Moniuszki w kierunku placu Powstańców Warszawy - powstanie w ten sposób kolejny wyjazd z kwartału, przez Moniuszki i skrajem placu Powstańców do Świętokrzyskiej.
Dodatkowo wykonawca parkingu podziemnego na placu Powstańców Warszawy zapowiedział w najbliższym czasie wydzielenie osobnego pasa do skrętu w ulicę Boduena oraz wyjazd z ulicy Wareckiej do Boduena i Jasnej.
Co już zrobiono?
Przebudowa kwartału ulic Złotej i Zgoda rozpoczęła się w sierpniu. Pierwsze prace polegały na rozbiórce nawierzchni i małej architektury. Z ulicy Zgoda zniknął stary asfalt, a z dawnego zjazdu do tunelu pod ul. Marszałkowską usunięto kamienną kostkę. Obecny na placu budowy ciężki sprzęt służy do usuwania gruzu i resztek starej nawierzchni.
Teren w miejscu zjazdu do tunelu na ul. Złotej będzie zrównany z poziomem ulicy. W październiku rozpocznie się tam budowa jednego z dwóch zbiorników retencyjnych.
Intensywne tempo prac obejmuje także okolice Domu pod Orłami. Nie ma już chodnika, który zostanie zastąpiony nową, estetyczną nawierzchnią oraz zielenią i wodą – w postaci ogrodu linearnego. Celem przebudowy jest poprawa estetyki i funkcjonalności Śródmieścia, a także, co istotne w dobie zmian klimatycznych, stworzenie w tej części centrum miasta systemu retencji wody deszczowej.