null

Poznaliśmy laureatów na najciekawszą mapę edukacyjną WawaCraft

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Kilkudziesięciu osobowa grupa uczniów i uczennic wraz z nauczycielami pozuje na tle przeszklonego budynku Centrum Nauki Kopernik
Autorskie mapy edukacyjne w Minecrafcie przygotowały 33 zespoły z ponad 100-osobową reprezentacją uczniowską | Autor: Rafał Motyl

W ramach projektu WawaCraft, Warszawa ogłosiła konkurs na najciekawszą mapę edukacyjną przygotowaną w grze Minecraft przez uczniów i uczennice warszawskich szkół. Wyróżnione prace posłużą jako materiał dydaktyczny dla stołecznych placówek edukacyjnych.

Projekt WawaCraft został przygotowany z wykorzystaniem miejskiej platformy cyfrowej eduwarszawa.pl we współpracy z Microsoft Polska i MindCloud. Do udziału w programie Warszawa zaprosiła nauczycieli i uczniów (w wieku 10-16 lat) ze stołecznych samorządowych szkół i placówek oświatowych, którzy chcieli wykorzystać grę Minecraft: Education Edition w nauczaniu zdalnym i stacjonarnym w różnych przedmiotach. Uczestnicy projektu WawaCraft otrzymali pakiet map i scenariuszy lekcji o tematyce varsavianistycznej a także z zakresu informatyki, chemii czy nauk ekologicznych lub innych związanych z przedmiotem nauczania. Zwieńczeniem projektu był konkurs dla zespołów szkolnych (nauczyciel i grupa uczniów) na stworzenie własnych map edukacyjnych.

W projekcie WawaCraft uczestniczyło blisko 140 warszawskich, samorządowych szkół i placówek, ponad 330 nauczycielek i nauczycieli oraz ponad 10,5 tys. uczennic i uczniów. Z kolei swoje autorskie mapy edukacyjne w Minecrafcie przygotowały 33  zespoły z ponad 100-osobową reprezentacją uczniowską – mówi Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy.

Uczestnicy konkursu mieli za zadanie stworzenie w Minecrafcie mapy w jednym z trzech obszarów tematycznych:

  • HistoWawaCraft (mapy dotyczące historii Warszawy),
  • EkoWawaCraft (mapy dotyczące zrównoważonego rozwoju Warszawy),
  • SzachoWawaCraft (mapy dotyczące szachów).

Poziom prac zgłoszonych do konkursu był bardzo wysoki, a zainteresowanie duże. Dzięki platformie eduwarszawa.pl, która skupia już ponad 200 tysięcy uczniów i nauczycieli, mamy możliwość oferowania również nowatorskich metod nauczania. Dlatego już dziś zapraszam warszawskie szkoły i placówki oświatowe do wykorzystania gry Minecraft: Education Edition na lekcjach również w nowym roku szkolnym 2021/2022 – dodaje wiceprezydent Kaznowska.  

Załączniki: