null

Pociągi M2 na krótszej trasie

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Stacja Ulrychów - budowany odcinek torów drugiej linii metra M2 w tle tunel
Od 1 do 8 maja pociągi metra dojadą tylko do stacji Rondo Daszyńskiego.

Kończą się prace przy budowie metra na Bemowie. Budowany odcinek trzeba zintegrować z czynną linią M2, co wymaga czasowego wyłączenia trzech wolskich stacji. Od 1 do 8 maja pociągi metra dojadą tylko do stacji Rondo Daszyńskiego. Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa.

Budowa metra na Bemowie wkracza w decydującą fazę. Istniejący odcinek trzeba połączyć z budowanym - skonsolidować systemy sterowania i zasilania (awaryjny, szynę prądową) oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty.

Prace wymagają czasowego wyłączenia stacji Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Od 1 do 8 maja pociągi będą jeździły na trasie: Trocka – Rondo Daszyńskiego. Zostanie uruchomiona linia zastępcza ZM2. Autobusy będą kursowały na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Os. GÓRCZEWSKA. W godzinach szczytu będą dodatkowe kursy ZM2 na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA. Inaczej pojadą też autobusy linii: 714, 719 i 729 – skończą swoje trasy na pętli Os. Górczewska.

Budowa na Bemowie

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 "Ulrychów" - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 "Bemowo" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Prace zakończą się w lipcu.

Drugi etap budowy 5 stacji odcinka zachodniego i wschodnio-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.