null

Na Bródnie praca wre

Drukuj otwiera się w nowej karcie
C21 „Bródno” 4 - wentylatornia

Na stacjach odcinka wschodnio-północnego linii M2 trwają intensywne prace instalacyjne i wykończeniowe. We wtorek, 6 lipca mogli się o tym przekonać dziennikarze, którzy zwiedzili stację C21 „Bródno”.

Na wszystkich stacjach na poziomach antresoli układane są już posadzki. Na części ścian pojawiły się gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Gotowe są też słupy peronowe, wykonane z betonu architektonicznego.

Sukcesywnie wyposażane są pomieszczenia techniczne stacji.  Jako pierwsze docelowego kształtu nabrały pomieszczenia podstacji energetycznych. W pozostałych trwa montaż instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, hydrantowej i wentylacji.

Przez pozostawione w stropach otwory technologiczne przetransportowano już do wnętrza schody ruchome, które są montowane w docelowych miejscach.

Przybywa też tras kablowych w tunelach, gdzie układane są kilometry instalacji całoliniowych.

Postępują prace torowe w tunelach i na rozjazdach - tuż przed stacją C21 Bródno oraz w komorze torów odstawczych. Trwa montaż wibroizolacji, zbrojenie podtorza i układanie szyn, po których jeździć będą pociągi warszawskiego metra. W tunelach pomiędzy stacjami C21 Bródno i C20 Kondratowicza ułożono już niemal 1000 m torowiska.

Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest latem przyszłego roku.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

 

C21 „Bródno” - wejście do stacji
Zobacz galerię (4 zdjęć)
C21 „Bródno” - prace
C21 „Bródno” - torowisko
C21 „Bródno” - pomieszczenie podstacji energetycznych