null

Na Bródnie praca wre

Drukuj otwiera się w nowej karcie
R. Motyl
R. Motyl. Na budowie stacji C21 trwają intensywne prace przy drążeniu ścian szczelinowych

Na stacji C21 Bródno trwają intensywne prace przy budowie ścian szczelinowych, a wokół przyszłej komory startowej budowane są ekrany akustyczne. O postępie robót warszawianki i warszawiacy mogą się dowiedzieć w nowo otwartym, stałym punkcie informacyjnym przy ul. Bazyliańskiej 7.

Korpus przyszłej stacji C21 Bródno, wraz z torami odstawczymi, będzie miał prawie 700 metrów długości. Dla zobrazowania tej odległości wystarczy spojrzeć na odległości dzielące początek i koniec placu budowy podziemnego przystanku. Z jednej strony roboty toczą się na styku z boiskiem Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana, a z drugiej sąsiadują z pawilonami położonymi u zbiegu ulicy Kondratowicza i Łabiszyńskiej. To właśnie tam też pracują obecnie dwie pogłębiarki służące drążeniu ścian szczelinowych przyszłego korpusu stacji. Praca odbywa się tu w trybie ciągłym. Po zgłębieniu otworu w ziemi, wypełniany jest on zawiesiną bentonitową, która zabezpiecza go przed osypaniem, a następnie w otworze umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Proces wieńczy betonowanie.

Na całej długości placu budowy usuwane są też ostatnie kolizje z infrastrukturą podziemną. W sumie na całym wschodnim odcinku drugiej linii metra do przełożenia jest blisko 40 kilometrów przewodów i różnego rodzaju instalacji.

W pobliżu ul. Bazyliańskiej 7 trwają natomiast przygotowania do budowy torów odstawczych. W pobliżu widoczne są charakterystyczne zielone pale do których już wkrótce przymocowane zostaną panele dźwiękochłonne. Będzie ich w sumie ponad 300 metrów bieżących. Dzięki temu głębienie ścian szczelinowych będzie jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców.

Przy ul. Bazyliańskiej 7 powstał również stały punkt informacji o budowie II linii metra na Bródnie. To właśnie tu warszawianki i warszawiacy przez cały czas trwania kontraktu będą mogli otrzymać informacje na temat technologii prowadzenia robót, wytyczonych objazdów, a także zaawansowania prac. Punkt działa w dni robocze od godz. 9.00 do 19.00.

Północno-wschodni odcinek metra na Targówku składa się z ponad czterech kilometrów tuneli, trzech wentylatorni i trzech stacji: C19 „Zacisze”, C20 „Kondratowicza” oraz C21 „Bródno”. Za ostatnią z nich powstaje również hala odstawcza – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł ma czas do września 2021 roku.

Przy ul. Bazyliańskiej 7 powstał stały punkt informacji o budowie II linii metra na Bródnie. fot. R. Motyl
Zobacz galerię (14 zdjęć)
W punkcie warszawianki i warszawiacy mogą otrzymać informacje na temat technologii prowadzenia robót, wytyczonych objazdów, a także zaawansowania prac. Punkt działa w dni robocze od godz. 9.00 do 19.00. fot. R. Motyl
W pobliżu budowanej komory torów odstawczych widoczne są charakterystyczne zielone pale do których już wkrótce przymocowane zostaną panele dźwiękochłonne. Będzie ich w sumie ponad 300 metrów bieżących. fot. R. Motyl
Konstuowanie murków prowadzących to pierwszy etap budowy korpusu stacji. Dzięki nim możliwe jest precyzyjne głębienie ścian szczelinowych. fot. R. Motyl
Prace przy budowie komory torów odstawczych za stacją C21 Bródno. fot. R. Motyl
Przy wyjeździe z placu budowy stanęły specjalne myjki do kół. fot. R. Motyl
Na całym wschodnim odcinku drugiej linii metra do przełożenia jest blisko 40 kilometrów przewodów i różnego rodzaju instalacji.
Na całej długości placu budowy stacji C21 Bródno usuwane są też ostatnie kolizje z infrastrukturą podziemną. fot. R. Motyl
Na płotach wokół placów budowy pojawiły się m.in. informacje o technologii drążenia II linii metra. fot. R. Motyl
Budowa II linii metra to największa inwestycja samorządowa dofinansowana ze sródków unijnych. fot. E. Lach
Wzdłuż placób budowy na ul. Kondratowicza pojawiły się również informacje dla pieszych i rowerzystów. fot. E. Lach
Na budowie stacji C21 trwają intensywne prace przy drążeniu ścian szczelinowych. fot. R. Motyl
Po zgłębieniu otworu w ziemi, wypełniany jest on zawiesiną bentonitową a następnie w otworze umieszczana jest klatka zbrojeniowa
Na budowie pracują obecnie dwie pogłębiarki służące drążeniu ścian szczelinowych przyszłego korpusu stacji. fot. R. Motyl