null

Most Śląsko-Dąbrowski otwarty

Drukuj otwiera się w nowej karcie

W poniedziałek, 31 sierpnia ok. godz. 4 rano, wraz z pierwszymi tramwajami na most Śląsko-Dąbrowski wrócił normalny ruch drogowy. Zakończył się najważniejszy etap remontu trasy tramwajowej na Trasie W-Z.

W poniedziałek, 31 sierpnia ok. godz. 4 rano, wraz z pierwszymi tramwajami na most Śląsko-Dąbrowski wrócił normalny ruch drogowy. Zakończył się najważniejszy etap remontu trasy tramwajowej na Trasie W-Z.

Tramwaje i autobusy na jednym pasie

Most wraz z odcinkiem trasy W-Z od ul. Jagiellońskiej do pl. Bankowego był zamknięty dla ruchu od 15 marca; poruszały się nim tylko autobusy komunikacji miejskiej. Przez 5,5 miesiąca trasa tramwajowa, a wraz z nią i most, zmieniły się nie do poznania. Na całym odcinku, tj. od ul. Jagiellońskiej do pl. Bankowego torowisko tramwajowe zostało przebudowane tory ułożono w technologii bezpodsypkowej, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic o trwałej elastyczności bądź gumy dla zapewnienia skutecznej ochrony przed wibracjami. Dodatkowo, pod betonową płytą umieszczono maty elastyczne co w jeszcze większym stopniu tłumi drgania i hałas. Tak przygotowane torowisko pokryła nowa nawierzchnia asfaltowa.

Przebudowane zostały wszystkie perony przystankowe są podwyższone i wydłużone tak aby jednocześnie mogły zatrzymać się dwa nowoczesne tramwaje niskopodłogowe. Perony wyłożono kamieniem (granitowe płyty i kostka), a do przystanków przy pl. Bankowym powstały dodatkowe dojścia od strony Muzeum Niepodległości. Wykonawca zbudował także osłony chroniące mury Pałacu Radziwiłłów przed bryzgami wody z jezdni.

Od poniedziałku funkcjonuje tutaj pierwszy w Warszawie wspólny, wydzielony z jezdni, pas tramwajowo-autobusowy. Na odcinku od Pl. Bankowego do Parku Praskiego autobusy i tramwaje będą się poruszały poza normalnym ruchem ulicznym i zatrzymywały na wspólnych przystankach. Przyspieszy to przejazd komunikacją publiczną przez most i ułatwi pasażerom przesiadki gdyż i tramwaj, i autobus zatrzymają się w tym samym miejscu.

Równocześnie z remontem trasy tramwajowej prowadzony był remont wiaduktu łączącego jezdnię za tunelem z mostem. Betonowa płyta wiaduktu została uniesiona do góry i odnowiona jest na niej nowa nawierzchnia jezdni i chodników, uzupełniono ubytki, wyremontowane zostały bariery. Wiadukt spoczął na nowowybudowanych przyczółkach - stare, opierające się na dębowych palach nie wytrzymywały obciążenia i konieczne było zbudowanie nowych, na kilkunastometrowych palach betonowych. Po włączeniu ruchu na moście, pod wiaduktem będą trwały jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe. Kontynuowane będą także roboty przy odnowie powłok antykorozyjnych mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

Remont kontynuowany na Woli

Do 17 października będą trwały jeszcze prace na skrzyżowaniu al. Solidarności i ul. Okopowej. Prace są podzielone na dwa podetapy. Pierwszy będzie trwał do 18 września, drugi od 19 września do 17 października. Prace wykonywane w pierwszym podetapie wymagały całkowitego zamknięcia skrzyżowania dla ruchu tramwajowego i samochodowego. W drugim podetapie dla ruchu kołowego udostępnione będzie całe skrzyżowanie, a zwężenia o jeden pas ruchu pojawią się jedynie na wlocie ul. Okopowej od strony północnej i Al. Solidarności od strony zachodniej, tramwaje będą natomiast mogły jeździć w relacji al. Solidarności-Okopowa (skręt w stronę ronda Daszyńskiego) w obydwu kierunkach.

Prace na skrzyżowaniu spowodowały duże zmiany w komunikacji miejskiej. Wyłączony będzie ruch tramwajowy na ciągu ulic: Towarowa Okopowa (od ronda Daszyńskiego do ronda "Radosława) oraz w al. Solidarności na odcinku od Młynarskiej do al. Jana Pawła II. Na swoje stałe trasy wracają tramwaje linii 4 i 7. Zmienią się trasy linii tramwajowych: 10, 23, 26, 28, 33, 36 i 41. Utworzona zostanie nowa linia 44. W dalszym ciągu będą obowiązywały zmiany dotyczące linii: 1, 24 i 71. Linie 13, 27 i 46 będą w dalszym ciągu zawieszone, a linie: 2, 19, 22, 32, 47 i 73 z likwidowane. Funkcjonowały będą zastępcze linie autobusowe Z-2 i Z-5. Dokładne informacje o zmianach w komunikacji miejskiej znajdują się na stronie Zarządu Transportu Miejskiego www.ztm.waw.pl.

Dla samochodów przygotowano objazdy. Szczegółowe informacje o utrudnieniach w ruchu można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym http://inwestmapa.um.warszawa.pl/.

Pełna informacja w załączniku PDF.

Dodatkowych informacji udziela:
Tomasz Kunert
Specjalista ds. kontaktów społecznych
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym
ul. Marszałkowska 77/79 pok. 123
tel. (22) 443 22 87
tel. kom. 0 510 206 168
fax. (22) 443 22 72
email: tkunert@um.warszawa.pl

Zobacz galerię (6 zdjęć)

Załączniki: