null

Metro się łączy na Targówku

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Metro się łączy na Targówku - tunel, torowisko

Od 6 do 13 listopada pociągi na linii metra M2 będą jeździły tylko na trasie Księcia Janusza – Dworzec Wileński. Uruchomiona będzie zastępcza linia autobusowa, a autobusy kończące kursy przy stacji Trocka pojadą na wydłużonej trasie do Dworca Wileńskiego.

Budowa bródnowskiego odcinka drugiej linii metra wchodzi w kolejną fazę. Powstające  stacje na Bródnie trzeba zintegrować z funkcjonującym odcinkiem trasy – m.in. ułożyć kable energetyczne, telefoniczne, systemów sterowniczych i światłowody, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty.

Prace wymagają czasowego wyłączenia stacji Trocka, Targówek Mieszkaniowy i Szwedzka. Z tego powodu od 6 do 13 listopada pociągi będą jeździły na trasie: Dworzec Wileński – Księcia Janusza.

Zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM2: METRO TROCKA – Trocka – Unicka (dawniej Pratulińska) – Handlowa – Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – DW. WILEŃSKI.

Autobusy linii 140, 199, 245, 340 i 738 będą kursowały na trasie wydłużonej do Dworca Wileńskiego. Autobusy linii 527 dojadą do Dworca Wschodniego. Na odcinku ograniczonym przystankami Bieżuńska i Dworzec Wileński (w przypadku linii 527 pomiędzy przystankami Metro Trocka a Dworzec Wileński) pojazdy będą zatrzymywały się tylko na przystanku Szwedzka.

Kursowanie autobusów linii 269 zostanie zawieszone. Autobusy linii 169 i 500 będą kursowały częściej.

Dodatkowo, w noce  z 5 na 6 oraz z 13 na 14 listopada pociągi na całej linii M2 będą kursowały tylko do około godziny 0:30. Wtedy w zamian za nocne kursy podziemnej kolei autobusy linii zastępczej ZM2 będą jeździły wzdłuż całej drugiej linii metra: 

ZM2: METRO TROCKA – Trocka – Unicka (d. Pratulińska) – Handlowa – Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Sokola (powrót: Sokola – Jagiellońska – Okrzei – Targowa) – Zamoście – most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – Tamka (powrót: Tamka – most Świętokrzyski) – Kopernika – Świętokrzyska – Prosta – Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Olbrachta – METRO KSIĘCIA JANUSZA.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.