null

Metro na Bemowie już dwa piętra pod ziemią

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Robotnicy pracują przy zbrojeniu budynku na terenie budowy II linii metra
Prace przy budowie linii metra M2 | Autor: Metro Warszawskie / UM Warszawa

Wiosenna pogoda sprzyja pracom na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. Na stacji Karolin budowniczowie wybierają już ziemię z poziomu -2, a na Stacji Techniczno-Postojowej rozpoczęło się betonowanie kanałów przeglądowych w halach elektrowozowni.

Trwa budowa ostatnich trzech stacji linii M2 – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – oraz STP Karolin. Obecnie największe zmiany można zobaczyć na stacji Chrzanów, gdzie powstaje płyta stropowa przyszłej stacji. To etap prac, który dobrze widać z poziomu gruntu. Z kolei na stacji Karolin, gdzie roboty są jeszcze bardziej zaawansowane, większość prac prowadzonych jest już pod ziemią. Wykonawca schodzi tu właśnie na poziom -2.

Coraz więcej betonu

Jeszcze inaczej wygląda sytuacja na placu budowy Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ogromny, prawie 30-hektarowy teren, na którym obecnie powstaje zaplecze techniczne dla całej linii M2. Stoją już hale elektrowozowni i budynki administracyjne, stawiane są konstrukcje pozostałych obiektów. W najbardziej zaawansowanych pod względem etapu prac halach wykonawca rozpoczął już betonowanie kanałów przeglądowych dla pociągów kolei podziemnej.

Kolejnym, ważnym etapem na budowie linii M2 będzie rozpoczęcie drążenia tuneli, które połączą STP Karolin z istniejącą już – obecnie krańcową – stacją Bemowo. Początek prac przy użyciu maszyn TBM, czyli ogromnych wierteł, planowany jest na połowę tego roku.

Kiedy pojedziemy metrem na Karolin?

Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a Lazurową. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Zakończenie wartego 1,9 mld zł kontraktu i oddanie go do użytku pasażerom planowane jest w 2026 roku.
 

Duża ciężarówka i koparka podczas pracy na terenie budowy II linii metra
Zobacz galerię (4 zdjęć)
Wnętrze budowanego budynku stacji II linii metra_widok jak na budowie
Teren budowy II linii metra_fragmenty zbrojenia ścian do betonowania_w tle dwóch robotników
Teren budowy II linii metra_robotnicy zalewają betonem zbrojenia śnian