null

Koniec działalności punktu PESEL na Stadionie Narodowym

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Urząd - miejski punkt składania wniosków o pesel. Przy stanowisku obsługi klienta siedzi kobieta i wypisuje wniosek o pesel. Obsługuje ją młody mężczyzna
Autor: Ewelina Lach

Dzisiaj, po prawie trzech miesiącach działalności, zostanie zamknięty Centralny Punkt Rejestracji PESEL na Stadionie Narodowym przeznaczony dla obywateli Ukrainy.

Od 16 marca br. na terenie Warszawy wydano już ponad 114 tyś. numerów PESEL, w tym prawie 65 tyś. na PGE Narodowym.

Punkt na Stadionie był czynny od 19 marca 2022 r. siedem dni w tygodniu w godzinach  od 8.00 – 16.00, a ostatni dzień działania przewidziany na 9 czerwca 2022 r. jest 83 dniem funkcjonowania Punktu.

Największe zainteresowanie ze strony uchodźców numerem PESEL zaobserwowano na przełomie marca i kwietnia 2022 r. w którym to okresie dziennie nadawano od 3500 do 4300 numerów w 21 punktach na terenie naszego miasta, w tym na stadionie gdzie średnia dzienna wynosiła ok. 1700.

Gdzie teraz?

Sprawy w zakresie nadawania numerów Pesel na terenie Warszawy będzie można załatwić w poszczególnych Delegaturach Biura Administracji i Spraw Obywatelskich znajdujących się w Urzędach Dzielnic m.st. Warszawy.

Jakie dokumenty są niezbędne przy nadaniu numeru PESEL?

  1. Wypełniony i podpisany wniosek o nadanie nr PESEL:
    1. w języku polsko-ukraińskim 
    2. Dokument potwierdzający tożsamość: dokument podróży – Paszport, Karta Polaka, inny dokument ze zdjęciem a w przypadku osób które nie ukończyły 18 roku życia – akt urodzenia,
  2. Kolorowa fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonana na papierze fotograficznym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku oraz spełniająca wymagania określone w art. 29 ustawy o dowodach osobistych, 
  3. Dokumenty potwierdzające dane wskazane w pkt 1 wniosku (dane rodziców osoby małoletniej).