null

Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Rzeka Wisła po której płynie prom, zielone krzewy
ReWisła | Autor: UM Warszawa

Nadwiślańskie bulwary i warszawskie plaże - ulubione miejsca spacerów, spotkań i wypoczynku. Startuje kampania edukacyjna re\Wisła, która zachęca do tworzenia wspólnej przestrzeni w świadomy sposób i odkrywania historii warszawskiego Urzecza.

Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. Kampania re\Wisła chce pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy.
 

Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne. Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedswięwzięć gospodarczych – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzeczakampanii re\Wisła.

Pomimo upływu lat, Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają to miejsce na spotkania z przyjaciółmi, jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy tworząc różnorodną społeczność Dzielnicy Wisła.
 
Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „re\Wisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia re\Wisły w świadomy sposób.
Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej. Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest re\Wisła - mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.
Kampania „re\Wisła” zainicjowana przez Zarząd Zieleni Miasta Stołecznego Warszawa, prowadzona jest wielokanałowo. W social mediach w tym na Facebooku oraz Instagramie publikowane są inspirujące treści, które mają na celu edukowanie oraz informowanie mieszkańców o realizowanych inicjatywach, oraz wydarzeniach kulturalnych nad Wisłą. Za pośrednictwem Tik Toka organizatorzy chcą docierać do dzieci i młodzieży. Publikując lifestylowe treści, pokazują, jak w świadomy i bezpieczny sposób korzystać z uroków Wisły. Przykładem może być opublikowana instrukcja zaplatania wianków.
 
Kampania ma dotrzeć do mieszkańców Warszawy, również dzięki wykorzystaniu przestrzeni miejskiej. Plakaty, animowane spoty, a także gra terenowa z wykorzystaniem technologii Augemnted Reality w punktach Warszawski Plażowy to tylko część atrakcji, która czeka latem na warszawiaków. Planowane są także animacje weekendowe dla dzieci i młodzieży oraz koncerty czy warsztaty w Pawilonie Edukacyjnym Kamień.
para siedząca o zachodzie słońca na jednym z wiślanych brzegów
Zobacz galerię (4 zdjęć)
plaża widziana z lotu ptaka

Załączniki: