null

Dwieście ton wjechało na wiadukt Trasy Łazienkowskiej

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Trzy ciężarówki stoją obok siebie w rzędzie na wyasfaltowanym i zaknietym dla ruchu wiadukcie.
Każda z załadowanych piaskiem ciężarówek waży 32 tony.

Pierwszy z nowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli jest już niemal gotowy i przechodzi właśnie badania obciążeniowe. Już w styczniu ma on przejąć ruch w obydwu kierunkach. Wtedy też zamknięty zostanie wiadukt południowy i rozpocznie się jego rozbiórka. Prace przy Agrykoli potrwają do marca 2024 r.

Na nowo wybudowany wiadukt Trasy Łazienkowskiej wjechało sześć obciążonych piaskiem samochodów ciężarowych, z których każdy waży 32 tony. Razem to niemal dwieście ton. To początek statycznych prób obciążeniowych. Pomiary obejmują również etap dynamiczny, podczas którego pojazdy przejeżdżają przez wiadukt – zarówno po równej nawierzchni, jak i przez próg ułożony prostopadle do osi jezdni.

Wyniki prób obciążeniowych potrzebne są do dopuszczenia wiaduktu do użytkowania. Decyzje w tej sprawie wyda nadzór budowlany. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, już na początku 2023 r. wiadukt północny przejmie ruch w obydwu kierunkach. Wtedy też ruszy rozbiórka wiaduktu południowego, po którym obecnie odbywa się przejazd.  

48 lat minęło...

Wiadukt północny składa się z siedmiu trójprzęsłowych ramownic. Mierzy blisko 400 metrów długości i 16 metrów szerokości. W ubiegłym tygodniu zakończyło się na nim układanie nawierzchni. Trwa montaż balustrad i barier energochłonnych. Wkrótce pojawi się też oznakowanie. 

Przebudowywane wiadukty Trasy Łazienkowskiej przy Parku Agrykola powstały wraz z pozostałą częścią Trasy Łazienkowskiej i są użytkowane od 1974 r. Nowe obiekty będą trwalsze od swoich poprzedników i zostaną wyposażone w obustronne ciągi pieszo-rowerowe, nowoczesne oświetlenie i pochylnie poprawiające dostępność Trasy Łazienkowskiej dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Inwestycja realizowana przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta potrwa do marca 2024 r.

Trzy ciężarówki stoją obok siebie w rzędzie. Widok z przodu i boku.
Zobacz galerię (3 zdjęć)
SZRM Warszawa
Zbliżenie na aparaturę do mierzenia wytrzymałości wiaduktu. W tle filar wiaduktu.