Wysoka jakość życia, nowoczesność, atrakcyjne położenie w centrum Europy oraz możliwość studiowania i rozwijania kariery w każdej dziedzinie – to główne atuty Warszawy. Miasto prezentuje je w najnowszej kampanii wizerunkowej.
Jej głównym celem jest pokazanie talentom z Włoch i Hiszpanii stolicy jako miejsca, w którym można zdobywać wiedzę, nawiązywać relacje biznesowe, naukowe oraz atrakcyjnie spędzić wolny czas.
W ostatnich latach uczestniczymy w globalnej rywalizacji o talenty. Warszawa ma wiele do zaoferowania zarówno młodym ludziom jak i inwestorom, którzy lokując swój kapitał w mieście podtrzymują tempo rozwoju naszego miasta - mówi Karolina Zdrodowska, dyrektor koordynator ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy i dodaje - Zdajemy sobie sprawę z tych wyzwań i dlatego w ramach prac nad Strategią #2030 przygotowaliśmy program „Przyciągamy talenty i liderów”. Jego realizacja przez najbliższych 5 lat zachęci talenty do związania się z Warszawą na dłużej.
Ucz się, pracuj i resetuj w Warszawie
W ramach programu realizowanych jest wiele projektów. Cykliczna kampania skierowana do talentów jest jego flagowym elementem. W tym roku kampania wystartowała pod koniec września.
Grupą docelową kampanii są młode osoby z Włoch i Hiszpanii, rozważające studiowanie lub pracę za granicą w sektorze IT i finansowym. Cała akcja potrwa miesiąc i zostanie przeprowadzona on-line na platformach: LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Google oraz Programmatic.
Hasłem przewodnim kampanii jest Ctrl+Varsovia (po hiszpańsku) oraz Ctrl+Varsavia (po włosku). Oznacza to „wklej się do Warszawy” przez analogię do popularnej komendy wykonywanej za pomocą skrótu klawiszowego (Ctrl+V).
O zaletach Warszawy, jako miasta, w którym warto studiować i pracować, w myśl podziału ucz się, pracuj, odpoczywaj informować będą posty w social mediach oraz spoty z mieszkającymi w Warszawie Włochami i Hiszpanami. Więcej informacji o programie Przyciągamy talenty i liderów na stronie Ratusza.
Warszawa stawia na biznes
Przyciąganie talentów, rozwój innowacji, ulepszanie warunków prowadzenia biznesu w stolicy czy wsparcie inwestora to priorytetowe obszary działań miasta. Dwa razy w roku Warszawa obecna jest na międzynarodowych targach inwestycyjnych – MIPIM w Cannes i EXPO REAL w Monachium – prezentując swój potencjał inwestycyjny. Na co dzień miasto promuje swoją atrakcyjność biznesową poprzez profil Grow with Warsaw w serwisie LinkedIn.
Z kolei dzięki współpracy w ramach projektu marketingowego Choose Europe, który zrzesza europejskie miasta i agencje promocji inwestycji Amsterdamu, Katalonii, Berlina, Kopenhagi, Frankfurtu, Helsinek, Lyonu, Monachium, Paryża, Rygi, Sztokholmu, Wiednia, Warszawy i Zurychu, stolica ma szansę powalczyć o inwestorów z Ameryki Północnej.
Aby skutecznie konkurować z innymi miastami Europy i świata oraz utrzymać miano lidera Warszawa wytypowała również tzw. obszary doskonałości gospodarczej, które są najbardziej perspektywiczne dla miasta w okresie do 2040 roku. Są to: sektor kreatywny, uwzględniający nowoczesne rzemiosło, także branżę gier komputerowych; sektor rolno-spożywczy, z wykorzystaniem biotechnologii i uwzględnieniem założeń biogospodarki; sektor nowoczesnych usług biznesowych z punktem centralnym w postaci usług specjalistycznych i uwzględnieniem ich twórczego charakteru; zielona gospodarka komunalna uwzględniająca zasady gospodarki cyrkularnej oraz ekonomię współdzielenia, stanowiącą odpowiedź m.in. na wyzwania klimatyczne; centrum wsparcia start-upów dla Europy Wschodniej, ze wskazaniem na specyficzną funkcję Warszawy jako „drzwi” do Unii Europejskiej.
Powiązane treści
-
Artykuł
-
-
-
-
Artykuł
-
-
Artykuł