null

42 nowe solarisy dla Warszawy

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Robert Trzaska
Robert Trzaska. Solaris na pl. Bankowym

Przetarg-gigant, 42 nowe solarisy, autobusy hybrydowe, metrobusy, a także zakup kolejnej partii biletomatów. Miejskie Zakłady Autobusowe odnawiają tabor w tempie dotychczas niespotykanym przy wsparciu Prezydent Warszawy.

- Komunikacja w Warszawie rozwija się w niesamowitym tempie. Każdy miesiąc, a nawet tydzień to nowe wydarzenia ułatwiające warszawiakom w poruszaniu się po stolicy. W poniedziałek przyjechał do Warszawy sześć z 186 zamówionych nowoczesnych tramwajów „Swing”, od wczoraj pasażerowie SKM mogą dojeżdżać do Otwocka, a dzisiaj podpisujemy umowę na dostawę 42 nowych autobusów firmy solaris, które już od przyszłego miesiąca, czyli od października, będą wozić warszawiaków. - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Wszystkie kupowane teraz autobusy będą wyposażone w klimatyzację, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, oraz przystosowane do zamontowania biletomatów. - Jest to następna partia nowoczesnych pojazdów, spełniających wszystkie normy ekologiczne. - dodał Mieczysław Magierski, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. Kontrakt jest rozszerzeniem umowy na dostawę 150 pojazdów solaris zawartej w 2008 roku.

Pierwsze pojazdy z tego przetargu - giganta ruszą na ulice jeszcze w tym roku, a następne sukcesywnie w przyszłym roku. Pojazdy będą też oczywiście posiadały silniki spełniające najostrzejsze normy ekologiczne w tym EEV. Dzięki tym ogromnym zakupom komfort podróży autobusami MZA Warszawa radykalnie się poprawi.

Tak ogromnych zakupów taborowych nie było w mieście od wielu lat. W tym roku zakupiono już 16 pojazdów marki Solaris Urbino 10, które jeżdżą już po warszawskich ulicach, w październiku na trasy wyjadą pierwsze z 70 zakontraktowanych, autobusy marki MAN. A już we wrześniu MZA zamierza ogłosić jeden z największych przetargów w historii komunikacji – na dostawę 168 pojazdów. W ramach tego przetargu spółka zamierza zakupić 106 pojazdów 18 metrowych, 36 – 12 metrowych, 20 – 10 metrowych, a także dwa metrobusy – pojazdy o długości do 20 metrów i cztery pojazdy hybrydowe – napędzane zarówno olejem napędowym, jak też energią elektryczną. Zakup czterech pojazdów hybrydowych sprawi, że stolica będzie dysponowała największą liczbą autobusów tego typu w Polsce.

Od 2007 r. po warszawskich ulicach jeździ już 700 nowych autobusów.

Zobacz galerię (3 zdjęć)